OFICINA MUNICIPAL DE INFORMACIÓN DE CONSUMO
OFICINA MUNICIPAL DE INFORMACIÓN DE CONSUMO
A OMIC é un servizo gratuíto de información sobre temas de consumo que o Concello lles ofrece ás consumidoras e consumidores, cuxas finalidades son as que seguen:
- Informar e orienta-la cidadanía en cuestión dos seus dereitos como consumidora
- Alertar das fraudes e perigos a que está exposta ó comprar produtos ou contratar servizos, tanto nun estabelecemento comercial coma fora del: venda no domicilio, por catálogo, pola Internet …
- Axudar coas xestións e a documentación que se precisa nas queixas pola NON CONFORMIDADE dunha persoa usuaria fronte a unha empresa
- Mediar entre as partes tentando chegar a unha solución do conflito
- Recibir e tramita-las reclamacións cara ó organismo competente
COMO RECLAMAR?
O servizo municipal de consumo non será competente nos problemas entre particulares nin entre dúas empresas. Cando xorde un conflito entre unha persoa usuaria e unha empresa pódese interpor
a) unha DENUNCIA, que é o acto mediante o cal a persoa consumidora pon no coñecemento da Administración un feito de que se supón que vulnera os dereitos ou a protección da dita persoa;
b) unha RECLAMACIÓN, que é o trámite que interpón a persoa afectada por un desacordo cando se sente prexudicada pola empresa tras realizar unha compra ou utilizar un servizo. Neste caso, reclámase a compensación por un dano concreto, polo cal se solicita a restitución dun pagamento ou unha anulación do contrato. O primeiro paso é cubrir e entregar unha folla de reclamacións no estabelecemento en cuestión.
FOLLAS DE RECLAMACIÓNS
Tódolos estabelecementos que comercialicen bens ou servizos, salvo que sexan de titularidade pública, están na obriga de ter e pór á disposición do público consumidor follas de reclamacións, independentemente de que segundo o seu criterio proceda ou non a demanda.
A/O comerciante ha de enche-la parte que lle corresponda, recoller e cuña-la folla, logo de cuberta pola/polo cliente, e darlle unha resposta que deixe constancia da dita reclamación.
Cando acudamos á oficina de consumo, NON DEBEMOS ESQUECE-LA DOCUMENTACIÓN ACREDITATIVA que corrobore a nosa queixa e deixe constancia dos feitos polos cales se reclama: contrato, publicidade, facturas, orzamentos, informes … De non poder xuntar documento ningún, TRAMITARASE IGUALMENTE A SÚA RECLAMACIÓN.
Contacto
Casa da cultura e xuventude Raquel Fernández Soler. Pedirase unha cita para asegurar unha atención exhaustiva.
Mañás de luns a xoves de 10 a 14 horas. Tardes dos mércores de 5 a 8:30 horas
Telf.: 981 831545 /981 832590
** LIGAZÓNS:
- Lei de protección das persoas consumidoras (Lei 2/202, do 28 de marzo)
- Instituto Galego de Consumo , IGC